lørdag den 27. februar 2010

En stor dag

Ok, indrømmelse. Ægte patchworker bliver jeg aldrig. Jeg har ikke tålmodigheden til den præcission det kræver. Men derforkan jeg jo godt have det sjovt alligevel og jeg synes faktisk det tegner meget godt, det her tæppeprojekt. Jeg har ikke siddet og tænkt og lagt lapperne op i forvejen. Det er en lap ad gangen og det er næsten uden at skæve til hvilke lapper der bliver sat sammen. Jeg vil dog undgå ens lapper ved siden af hinanden og for mange ens i hver række.
Kan mærke jeg arbejder lidt som når jeg maler og tegner. Det går lidt hurtigt og så må jeg se hvad der kommer ud af det. Men altså foreløbig ok tilfredshed her fra.


Idag var en stor dag for lillemanden. Det var farvel til sutterne som har været hans tro følgesvende i 3 år. Han har ikke kun skulle have en i munden, men også helst et par stykker i hver hånd. Vi har dog trappet ned de sidste 2 måneder med dem til hænderne. Så i 3-4 uger har han kun haft en til munden og en til hånden. Idag skulle de så afsted til suttetræet (vi har lavet vores eget i haven) og han fik så et sidste farvel med alle sutterne og det er helt underligt, men hans åndedræt ændrede sig med det samme. Han blev helt salig og ånderættet mere tungt. De har altså en meditativ virkning på ham. Så vi har været spændte på, hvordan han ville tage det i løbet af dagen.
Men hurra hurra for min tapre dreng. Minimal klynk over ikke at have sutterne ved sengetid og slet ingen i løbet af dagen. Håber da det fortsætter i den dur!



Disse svampe er en bekymret mors svar på sutte-nusseri-erstatninger....Hmmm dem gad han så ikke sove med. Til gengæld ligger der nu 3 bamser i sengen hos ham og ham har ALDRIG ville sove med bamser før. Men det er også fint med mig. Bamser må man sove med lige så længe man vil.





2 kommentarer:

  1. Kompliment herfra.... jeg synes, at dit tæppe ser superfedt ud. Tilpas tilfældigt og rustikt.
    Og så kan jeg kun nikke genkendende til din måde at arbejde på.

    Tanker fra Kris

    SvarSlet
  2. 1000 tak for komplimenten:-)
    Den tager jeg til mig med glæde.

    Tak fordi du kiggede forbi,
    Ulla

    SvarSlet