tirsdag den 23. februar 2010

En brokkerøvs bekendelser

Kunne godt være en titel på en kommende blog herfra..kunne egntlig være lidt cool, at have et sted KUN til brokkerier og sure opstød;-) Så kommer man da af med det. Jeg er jo en af dem som ikke kan brokke sig i en forretning f.eks. eller hvis nogen pisser mig af. Jeg kan heller ikke finde ud af at skændes. Først bagefter en situation er opstået, kan jeg - inde i hovedet vel at mærke- brokke, skændes, give igen. Lange udførlige brokkedialoger finder sted. Jeg arbejder i butik og der skal man nogen gange finde sig i meget brok og sure opstød. Der kunne det være så fedt, at kunne give igen, så ens hoved ikke fyldtes af disse latterlige dialoger bagefter. Mon jeg nogensinde lærer det?

Imorgen er det 3 år siden min dejlige dreng kom til verden. Vildt så hurtigt tiden flyver afsted. (Ej brok, bare en konstatering.)

Der var ligeså hvidt udenfor dengang, som der er nu. Dengang varede det dog kun en uges tid og ikke som nu i en evighed...suk, ja jeg er f***ing træt af sne, kulde, istapper, glatte veje og cykelstier der ikke er ryddet.
Hvorfor er cykelstien altid det sidste sted som bliver ryddet???? Har nu trukket min cykel - aka mit gangstativ - i snart 3 måneder!!!
Så spørger den kloge, hvorfor overhovedet tage cyklen med? Jo, men det jo ikke bare en cykel, som jeg cykler frem og tilbage på. Det jo også den, som trækker afsted med sønnen til og fra børnehave; det vil sige, jeg trækker (stadig) og han sidder så mageligt, som man nu kan, spændt godt fast i cykelsæde med strid snestorm lige ind fjæset . Den slæber kurvefuld af madvarer hjem til hytten. For efter at have fået barn, er det mig umuligt at handle mere ind, end hvad der svarer til ½ pose fuld, MEDMINDRE jeg har cyklen med. Man bliver mageligt vant, når man triller barnevogn/klapvogn. Før hen kunne jeg -uden sved på panden (næsten) - handle 4 tilstoppede bæreposer ind, slæbe dem hjem på gåben og op 3. sal. No problemo. Det var dengang..

Hvad var det lige jeg ville med det her...ikke noget egentlig. Savner bare forår.

Måske jeg er heldig. Der er da forårsfriske farver at vinde.

Hej, det var bare det jeg ville sige.

1 kommentar:

  1. Hej Ulla!!! Din gamle klasse kammerat her! ; ) Har bare fået nyt efternavn men det er mig! Hvor hyggeligt at finde en jeg kender herinde! Din blog er fin! Se endelig min vintagefryd hedder den, mangler læsere, da jeg er ny! Hvordan linker man til de forskellige give aways? Har du det godt? Knus Emilie!

    SvarSlet