fredag den 26. februar 2010

Det går ikke så hurtigt i øjeblikket med produktionen af sønnens smækbukser. Sygdom, arbejde, dårlig reality tv optager min tid..hi hi. Ej, det går ok med dem og de bliver super fede, men kan allerede se nu, de er for store til ham, derfor er min iver for at få dem færdige gået lidt af fløjten. Men er vild med morfar-printet sammen med den blålige grå fløjl. Loooove it! Selv kæresten synes det ser godt ud, han kan ellers være svær at imponere når det gælder stof og print.

Ved det godt...dårligt billede og så er det vendt på hovedet. Bær over med mig.
Jeg er gået i gang med saksen og har hevet næsten alt ud af reolen, for nu skal der syes tæppe. Ikke ment til nogen bestemt, så der er ingen "køns" bagtanker bag. Det bliver frit fra leveren af alle mine favorit stoffer. Jeg har prøvet i hærdigt at være sirlig omkring klipning..de er alle 10x10cm og hatten af for alle patchworkere for præcision og tålmodighed! Der kom jo så en masse skæve rester af mit klipperi og sjovt nok, er det dem jeg tyr til med det samme. Jeg er nok bare ikke så sirlig anlagt. Det skal være lidt skævt og linier skal brydes hos mig og mine projekter. Så det bliver spændende hvordan det ender ud. Har tanker om at sy lapperne sammen a la murstens opbyg. Men måske bliver det for rodet...men helt sikkert er, at de skæve lapper skal ind og bryde "korrektheden."
Stofferen er en blanding af nyt og gammelt. Der er det fine stof Trine forærede mig. Der er mit gamle dynebetræk fra mine spæde teenageår (lilla med blomster, kan stadig huske det blev købt, både fordi jeg jo kunne lide det, men også fordi det hed "Ulla"- syntes jeg åbenbart var sjovt dengang..) Og der er stof fra Anna Maria Horner, som jeg ÆÆÆLSKER virkelig virkelig højt. Hun laver de smukkeste farverige prints, quilts og meget andet. Så er der stof fra en af mine ture til New York (lyder som om jeg har været der 1000 gange. Det har jeg ikke;-)) og der er fra stof og stil og fra min gamle butik (en historie jeg fortæller på et andet tidspunkt) og fra min nye. Så en blandet landhandel.

Så der snart Disney sjov og derefter X factor, også ved man ligesom godt hvad klokken har slået...Hov, og så har jeg gang i noget nyt og spændende, men mere om det senere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar