mandag den 23. april 2012

Aubergine med jordbærmousse

Endelig fik jeg pakket strikkedyret ud. Har også kun taget mig ca. 5½ år og to barsler. Det har stået på to do listen under begge... og jeg begynder job om en uge, så har lidt travlt.
Jeg kan jo ikke huske så meget, men fik øvet lidt glatstrik og striber.

En hurtig åben opslagning kunne jeg også huske og så ellers bare frem og tilbage...


Strikkeprøven spændes op og dampes.

Det var jo egentlig bare en strikkeprøve, men syntes alligevel at striberne blev ret fede og så straks en pude for mig. Så sådan blev det.





Mørk aubergine, pink, blålilla og jordbærmousse.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Utroligt som ting kan tage tid ;o).

    Det et første gang jeg er forbi din blog...med i hvert fald ikke sidste. Glæder mig til at kigge med fremover ;o)

    SvarSlet
  2. Selvom det "kun" er en strikkeprøve så er den blevet vild lækker. Jeg har også en strikkemaskine stående... min mors den gamle. Jeg har taget tilløb et par gange til at pakke den ud - og komme i gang. Jeg havde faktik ikke lige tænkt at man kunnne lave lækre strikkeprøver, som kunne bliver til skønne puder...
    Hvad bruger du af garn?

    SvarSlet
  3. Jeg har brugt forskellige uld, shetland, en tynd merino, uldgarn fra Marianne Svit (mener jeg hun hedder, hun har vist ikke netsalg mere..)og en tynd uld/akryl.

    Strikker næsten kun i uld, men har en kæmpe cone med det skønneste grønne hørgarn. Det må jeg snart have afprøvet.

    Du må finde maskinen frem Karina;o)

    SvarSlet