torsdag den 19. april 2012

For lidt over et år siden købte jeg stof, som jeg ville sy et forhæng af til Ludvigs nye seng. Og det har naget mig lidt, at jeg ikke har fået det gjort og jeg kunne komme med mange undskyldninger til hvorfor, men det gider jeg ikke...
Imellem tiden har Ludvig så bladret i en af min mors gamle sybøger og set et forhæng, udformet som et lille hus med vindue, dør osv. Og siden har han ikke været til at forhandle med, det skulle være et hus. Jeg havde mere tænkt et enkelt forhæng af noget sejt stof med løver (det havde jeg jo købt.)
Men et hus måtte det blive og i søndags blev jeg grebet af et "nu skal det f*ndeme være" øjeblik og så skal man jo gribe det øjeblik.
2m langt og ca 76cm højt hus, med dør, vindue med det skønneste retroprint som gardin (gardinet er nede, tror husets beboere sover..) og postkasse selvfølgelig.
Jeps, der ikke sparet på detaljerne. Blomster og sommerfugle er der selvfølgelig også.


Fint er det blevet.
Endnu en sommerbluse er kørt igennem maskinen. Denne gang er der prikker med prik på.
Tror den bliver god til en kedelig mandag, når nu jeg snart skal starte på arbejde igen (efter en deeejlig lang og forlænget barsel.)




Jeg har søgt inspiration i 40ernes kjoledesign, du kan se med her, hvad jeg fandt af skønne detaljer.



Og på den levende model...hvad synes i? Er den for skør med alle de prikker??

Og så til lidt shopping. Var på hamstring i Saint Tropez efter deres skønne udstillings telefoner. Jeg er SÅ vild med dem.



Og endelig fik jeg fat i en cirkuskuffert i Tiger. En skøn dåse med trekanter, samt lidt snor og bånd kom også med hjem. Synes det hele emmer af forår og sommer. Det er jo noget, man må købe sig til på disse kanter... 

Hallo..hallooo

1 kommentar:

  1. Det er en skøn bluse du har syet! Elsker alle de prikker :-)
    Skønt 'hus' du har lavet - Min søn har en der minder om... Han ville bare så gerne have en hule!

    SvarSlet