søndag den 11. april 2010

Dejlige søndag

Jeg har altid haft det mærkeligt med søndag. Elsker den fordi det jo er søøøøndag og lig med afslapning, hygge og familie. Meen har altid hadet den, fordi det er slut på weekend og mandag imorgen - og mandag bliver aldrig min yndlingsdag. Jeg kan f.eks ikke lide at have for mange planer, have gæster hele dagen eller besøge nogen hele søndag. Synes lidt det tager min weekend fra mig...jeg ved godt, det lyder mærkeligt, men den er åbenbart lidt hellig for mig.
For nogle år siden var der altid familiemiddag hos min kærestes forældre HVER søndag og jo, det var da hyggeligt, men nøj hvor det irriterede mig ( især fordi vi altid var hjemme omkring midnat, fordi vi skulle med tog. Elsker at have bil, selvom vi lige pt er uden). Det er heldigvis afskaffet nu hvor begge hans søstre bor i langbotistan (henholdsvis nordjylland og usa).

Men idag har bare været en perfekt søndag. Jeg fik lov at sove længe, mig og sønnen har været på legeplads mens kæresten og svigerfar var ude og kigge efter bil, har været lidt i haven og plante lidt blomster, været i værkstedet og sy en fødselsdagsgave, haft kort visit af vennepar som proklamerede deres forlovelse, lavet lækker restemad og ja bare nydt dagen, sønnen, kærsten og det gode vejr.


Ja sådan blev gaven til en skøn 6 årig girly-girl som elsker lilla. Håber hun kan lide den.
I påsken var vi et smut i forældrenes sommerhus på Fejø og jeg rippede lige alt hvad der hed sengetøj og duge. Tror jeg skylder noget nyt:-)
Men det var helt iorden med dem, noget af det var endda kasseret til pudseklude!!! Blasfami!!
Det øverste og de tre nederste er alle fra min barndom, så det er ægte 70´er klude:-)
Og jeg må sige, at det er passet godt på dem, for de er virkelig i fin stand.




1 kommentar:

  1. Hold da helt ferie hvor er du bare heldig! :D Kunne du være interesseret i at sælge lidt? Eller evt. bytte lidt med nr. 2+3+7 set oppefra? Kunne godt bruge retrostof i de farver :P
    Mvh. Julia

    SvarSlet