torsdag den 11. marts 2010

Tæppeprojekt

Mit tæppeprojekt nærmer sig slutmålet. I søndags blev det riet sammen. Jeg har brugt to lag kraftig bomuldsjersey som mellemlag. Det gør tæppet dejligt tungt og mere fast end fx. pladevat. Er ikke den store fan af pladevat. Synes det er for let/luftigt til et tæppe. Tæppet bliver lidt "bouncy" og har det med at virke lidt dødt i det...svært at forklare. Men ligesom hvis man bruger en forkert vlieseline til noget stof, så kan det miste karakter og virke dødt..hmm ved ikke om det blev mere forståeligt..??
Anyways, så kan jeg godt lide et tungt tæppe.
Sådan her ser lappesiden ud. Farverne er lidt mere "fresh" in real life. Men er meget godt tilfreds med det.


Bagsiden er en let bomuld med bomber i lækre grønne nuancer. Lige efter min smag. Stoffet er vist fra stof og stil. Og ritråden er fra skoletiden..hmm der blev vist ikke riet helt så meget, som man egentlig skulle:-)
Har gået siden søndag og spekuleret hvordan jeg så skulle quilte det. Og er vist kommet frem til lodrette linier. Først havde jeg tænkt lidt cirkel-agtigt, men tror ikke det vil se godt ud fra lappesiden. Og det jo ikke lige på dette stadie man bare eksperimentere løs. Det er jo ikke lige til at pille op igen. Og så skal jeg enten lave skråbånd af en af stofferne fra lapesiden eller finde noget ensfarvet der passer til.
Tæppet er blevet ca. 100x75cm. Rigelig stort til en baby. Lidt småt til en stor dreng, men han kan da godt være der;-)




Og så dagen genbrugsfund. Er egentlig ikke den store Wiinblad fan. Men denne dug kunne jeg ikke lade ligge. Synes farverne er skønne. Så det bare om man "tør" klippe i det.

Men ser flere gode muligheder i det.
Og så er det lige jeg spørger dumt.......HVORFOR er de tre øverste billeder lodrette, når jeg har gemt dem vandrette?????????????????????????????
Forstår det ikke og har slettet og hentet på ny, men det sker bare igen og igen.

































2 kommentarer:

  1. Det bliver super godt! Og sikker et godt Wienbladfund - jeg er heller ikke selv helt oppe i det røde felt over hans kreationer, men dugen er super flot. Kan godt forstå at du tog den med hjem.

    Hav en super weekend

    /Louise

    SvarSlet
  2. 1000 tak og i lige måde.
    Jeps sådan en lader men ikke ligge vel?:-)

    SvarSlet