lørdag den 2. februar 2013

Strik strik strik


 





                 

Så blev mit Colour affection sjal endelig færdigt. Og jeg klapper lige mig selv på skulderen, for faktisk er det mit første sjal jeg har strikket og så er det også mit første strikprojekt ud fra en engelsk opskrift. Det har ligget i dvale længe og ad flere omgange, siden jeg i sommers satte det på pindene. Og havde jeg nu strikket på det hverdag istedet for spredt over et halvt år, havde det nok ikke taget mig mere end 14-20 dage (jeg er en langsom strikker.) Desværre har jeg fået strammet garnet, der løber langs siden med udtagningerne for meget, og derfor buer det lige en tand for meget, men det skal jo lægge om skuldrene, så det er ikke noget der gør sjalet ubrugeligt. Men lidt æv alligevel. Men så ved jeg det til en anden gang. For jeg tror godt, jeg kunne finde på at strikke det igen.


Næste strikke projekt bliver en hue a la denne. Jeg har fundet den på pinterest, men uden opskrift. Jeg har egentlig sat på pindene, men jeg tror jeg vil have noget lidt tyndere garn end det jeg bruger nu. Måske finder jeg det imorgen på håndarbejdsmessen.

2 kommentarer: