torsdag den 6. september 2012

Snail mail


Tirsdag overnattede jeg hos mine forældre og oppe på mit gamle værelse, fandt jeg en kasse med mine gamle breve fra bla. min allerskønneste veninde. I sommerferien var vi i hver vores sommerhus, på hver vores ø, hvor der ikke skete synderlig meget, så der var flittig brevudveksling.

Sådan her så breve ud for ca 20 år siden. Godt dekoreret med platte vitser, idoldyrkelse, kærestenavne, "kom snart hjem" meddelser osv. Er de ikke bare skønne?
Jeg kan godt huske, at postbudet kom med mange kommentarer på mine breve dengang, hi hi.

Hvorfor får man ikke flere håndskrevne breve og hvorfor koster det ikke stadig 3,50 kr, at poste et almindeligt brev??

Kys Kun Kønne Knægte

5 kommentarer:

  1. Ja, det var tider - det var rigtig hyggeligt at side og dekorere breve og konvolutter. Havde en dejlig penneveninde, som jeg udvekslede mange breve med - og de så næste lige sådan ud:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig rigtig hyggeligt, eller, det ER rigtig hyggeligt at få breve.

      Slet
  2. Jeg havde også flere pennevenner, jeg skrev med. Jeg satte også tit et plaster på konvolutten og skrev: "Skynd dig, lille post, det haster. Hvis du falder er her et plaster."

    Jeg ville også ønske, at det var billigere at sende breve. Det er vildt hyggeligt, og jeg sender stadig mange!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har skrevet et rigtigt brev. Det bliver mest til postkort. Efter gymnasietiden spredtes min venneflok rundt i Europa, og da havde vi en bog, vi sendte rundt til hinanden, hvori vi skrev om alt hvad vi lavede og ikke lavede...super fedt.

      Slet
  3. Hey, jeg hørte også EMF! :)

    SvarSlet