tirsdag den 27. marts 2012

What´s sewing on?

Ottos jakke er færdig og har faktisk været i brug i en uges tid nu.


Jeg er ret glad for resultatet.
Her er lidt fakta om jakken:
Et klassisk EG mønster fra Børnetøj du selv kan sy 0-4 år.
Jeg har lavet lidt om på den i forhold til EG´s grundmønster. Jeg startede med at klippe den som mønstret var, men valgte at lave lynlås lukning og at overfaldet går lige over og ikke op og rundt om halsen. Det viste sig, at være en god idé, da den er ret snæver rundt om halsen. Overfaldet har bare fået en tryklås, til at holde det til.
Til en anden gang eller til andre der gerne vil sy en sådan jakke, så er hætten lige det mindste/laveste fortil. Der er rigeligt plads bagtil/toppen af hovedet, men kunne godt bruge en cm eller to mere fortil.
Stof: Den er syet af en skøn grøn retro dug i lidt kraftigt bomuld. Foeret er en lækker let bomuld fra Stof og stil og jeg har thinsulate som mellemfoer.

Modellen synes også godt om sin nye jakke.


Min sommer bluse er også færdig har været brugt flittigt. Den fik en frisk grøn Peter Pan krave med rød
stikning (en anelse skæv, but who cares når solen skinner.)

3 kommentarer:

  1. Nej En fin jakke og model :-)
    Jeg har lige købt EGs bog så glæder mig til også at lave den jakke og andre ting - din er virkelig fin!

    mvh
    Karin

    SvarSlet
  2. Tak for komplimenten Karin. Uhh, de EG bøger er spækket med lækkerhed:)

    SvarSlet
  3. Hvor er det en fin jakke, kiggede lige efter inspiration til sådan en jakke, til min egen lille Otto;-) Nu må jeg da igang:-)

    SvarSlet