lørdag den 12. februar 2011

Quiltet tæppe


Jeg har syet tæppe og har for første gang brugt de hersens patchwork-klemmer. De ligner til forveksling sådan nogle "hold-bukserne-på-plads-når-du-cykler-klemmer". Det fungerede rigtig godt. Der var styr på tæppet. Når jeg quilter tæpperne, starter jeg altid i midten og går derefter ud i siderne. Synes det gør, at jeg har bedre styr på alle lagene. Jeg rullede det sammen i begge sider og fastholdte det med klemmerne. Skisme nemt.
Til dette tæppe har jeg brugt almindelig strækvelour som mellemlag. Som jeg før har skrevet, er jeg ikke fan af pladevat, det bliver så fluffy. Velouren giver en fin tyngde i tæppet, men måske er sådan noget strækvelour ikke optimalt, da det jo giver sig...men syntes det er gået fint. Og uden folder.
Nu skal jeg bare beslutte farven på kantebåndet, så tæppet kan blive sendt afsted til fødselarene(staves det sådan??) kan få deres gave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar