onsdag den 2. februar 2011

Farmors kommode


Dagens opgaver inden lillemanden skal hentes:
Kommode skal grundes
Skab skal have første lag maling
The til den kradse hals

2 ud af de 3 er nået. Farmors kommode er blevet grundet og theen drukket. Kom til at tænke på da jeg arvede kommoden. Dengang var den skrig orange. Jeg var tenager og det var ikke lige hittet, så den skulle jo males om. Den blev blå og lilla, ligesom mine dengang elskede Dr. Martins. Det var i mine grunge-flipper dage.
Da jeg blev "voksen" og flyttede hjemmefra, ændrede min stil sig lidt og jeg bevægede mig mod shabby-chic, dog ikke hvor ALT blev hvidt og slidt. Men kommoden skulle have nyt look og jeg satte min far på opgaven. Den skulle simpelthen back to basic. Ingen farve. og under alle lagene gemte der sig en ret fin træ-nuance, hvis man kan sige det sådan. Ikke for lys og ikke for mørk. Nu har den i mange år været bar. Det skal være slut nu.
For et godt stykke tid siden, foreslog jeg Julie, at male hendes kommede helt lys citron/pastelgul, og siden har jeg haft farven i hovedet til et malerprojekt herhjemme. Nu er jeg jo igang med babyens værelse og det var oplagt, at det blev kommoden (den bliver brugt til puslebord.)
Skabet trænger også til en make-over. Det er købt sådan som det er og egentlig kan jeg godt lide de røde farver, men har altid syntes de stencils var tudegrimme. Er bare aldrig kommet videre med det. Nu bliver det lilla...
Jo jo, der er gang i farvelade-rouladen herhjemme.



Og så kom posten forbi med læææækert moonkids tøj, købt hos Ulla. Har ikke kunne fange den grønne farve ordentligt. Den er meget mere army/mosgrøn en den er blågrøn som billedet viser. Nårh de er søde, de små dragter;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar