onsdag den 22. december 2010

Gravid og faste hænger ikke sammen

Idag stod den på glukosebelastning (test for sukkersyge) og føj føj føj for den lede!!!!!

Tidligt op. Ingen morgenmad, ingen væske. Forstår slet ikke man kan udsætte en gravid for den slags.!!
Ud i kulden (hva´sker der lige..-17c stod der imorges??).
På sygehuset og have den KLAMMO glukose. 2 glas!!
Og så bare sidde stille og vente i 2 stive timer på en meget hård stol i en stor og kold ventehal. Første time kæmpede jeg en bravkamp, synes jeg selv, for ikke at levere glukosen tilbage i toilettet. Den sidste time gik ok. Men hvor kunne jeg dog godt have brugt bare et lille glas vand i de 2 timer. Bare lige for at få skyllet mundhulen for det klisterstads.

Ikke ligefrem min ønskestart på dagen.

Nu har jeg spist og drukket, men er stadig mega sulten og ved bare, at sådan vil det fortsætte resten af dagen.

Det var lige lidt selvmedlidenhed herfra...

4 kommentarer:

  1. Jeg sender lige en god portion medlidenhed din vej - har nemlig prøvet det selv! Det er bare så væmmeligt.

    SvarSlet
  2. Øv, det lyder ikke sjovt! Håber testen falder godt ud, og der ikke er noget sukkersyge. Glædelig jul :)

    SvarSlet
  3. Tak for støtten;o)
    Håber og regner ikke med der er noget. Men puha, en lang dag og trods flere måltider og flere L vand er jeg stadig megasulten...

    Glædelig jul tilbage!

    SvarSlet
  4. Vi måtte gerne få to glas vand, vel og mærke hvis vi ikke havde drukket to glas vand siden aftenen før. Jeg måtte kun få et glas, siden jeg havde drukket vand i morges :-/

    Men fy for den lede, det er klamt !!

    SvarSlet