onsdag den 27. oktober 2010

Efter efterår

Efterår...hmmm er ikke helt min yndlingsårstid og alligevel så kan jeg faktisk godt lide den. Det der trækker ned, er klart regnen og blæsten. Det der trækker op, er de fantastiske farver som naturen kommer med. Der vinder efterår klart over alle andre årstider. Desuden, så elsker jeg jo, at putte mig i varme trøjer, tæpper og mine højt elskede uldtøfler. Meeeen det er jo fordi jeg elsker varme og derfor vil sommeren (en god én vel at mærke) nok altid være min favoritårstid. Noget andet godt ved efteråret, er jo at bagefter så kommer JULEN (vi springer let og elegant over november). Og.....JEG. ELSKER. JUL!
Jeg er totalt som et lille barn, når det kommer til julehygge og det skal helst foregå på nogenlunde samme måde som det altid har gjort. Med tændt stearinlys om morgenen, jylepynt i min barndomsånd. Jeg er klart til 70´er nisser og gammeldaw´s julemand, ikke nogen Coca Cola julemand herhjemme. Julefarver inkludere i høj grad lilla, blå, gul og ikke kun højrød og grøn og da slet heller ikke moderigtige juletemafarver som sort+sølv eller rød+guld og den dur. Julen har mange farver synes jeg.
Og dag på vej hjem fra jordemoder fandt jeg lige det som beskriver det jeg elsker ved jul. Lilla løber med påtrykte engle i blå og lyslilla. Svampe, røde træstager, engel i gult og en upolitisk korrekt nissefar med pibe i kæften.

Se det er jul for mig. Og den nærmer sig med hastige skridt og
jeg kan slet ikke vente til december. Juhuu.



Sådan blev jakken i de skønne efterårsfarver. Den bliver sat på Amio, da sønnen synes den er lidt for tøset. Men den var nu heller ikke tiltænkt ham i første omgang:-)




Idag ved jordemoderen hørte jeg hjertelyd. Og er det ikke bare den bedste lyd i hele verden???


3 kommentarer:

  1. Altså - hvis du nogensinde laver den jakke i str. 38 så melder jeg mig straks som aftager. Nøj, hvor er den bare fin.

    SvarSlet
  2. Tak for kompliment;-)

    Desværre er der ikke nok stof til flere jakker, ellers havde vi da en aftale.

    SvarSlet
  3. Skøn, skøn løber.
    Sig endelig til hvis du får brug for et matchende juletræstæppe.
    Ha' en skøn mandag.
    Kh Lonni

    SvarSlet