lørdag den 15. maj 2010

Regnfuld lørdag

Endelig hjemme igen efter en nogenlunde travl arbejdsdag. Utroligt, at der alligevel har været så mange kunder i butikken på sådan en regnfuld lørdag. Tror ikke selv, jeg havde bevæget mig ud, hvis ikke jeg død og pine skulle..

Nede ved symaskine venter disse skønheder på sammensyning. Det bliver til endnu et tæppe og som de ser ud nu, bliver det fint. Lækre sarte pigefarver:-)





Nogen der kan identiferer denne skønhed. Bladene ligner meget efter rabarberblade, ligesom stilken på blomsten ligner en rabarber. For ca. 3 uger siden var jeg meget tæt på at grave den op. Syntes ikke rigtig den så ud af noget og jeg var alligevel igang med skovlen. Hvad der stoppede mig, kan jeg ikke huske, sikkert dovenskab. Kunne jo ikke lige huske, at den kom med disse skønheder..tsk tsk, mig og botaniske evner.




Dette broderi fandt jeg for noget tid siden i den lokale genbrugs og synes bare det er så fint. Kan rigtig godt lide de spinkle blomster og sarte farver. Ved endnu ikke, hvad den skal bruges til dog... Har tænkt på knapper, men tror ikke det fine broderi kommer til sin ret. Det er for stort til det.


Og så kom postmand per imorges og hev stakkels grødøjet kæreste ud af sengen og kom med pakke til miiiig:-)
Herligheder fra Gitte og de er så fine. Tror der skal laves en vest til mutti her, af den med træerne.


Nu vil jeg nyde resten af weekenden og gud ved hvor kæreste og søn er henne?????
God weekend.


5 kommentarer:

  1. Blomsten er en kæmpestens bræk og er en staude.
    Meget smuk efter min mening

    SvarSlet
  2. Smuk blomst, godt du ikke gravede den op ;) Broderiet ville gøre sig godt på et net eller en pude, syntes jeg. Næsten synd at klippe det i småstykker. Ha en dejlig søndag imorgen. Godnat :)

    SvarSlet
  3. Jeannet - Tak for opklaringen:-)
    Ja, den er megt smuk og dekorativ.

    Julia - Ja nogen gange skal man bare lade skovlen blive i skuret;-)
    Har også tænkt på et net af en art...tænker stadig:-)

    SvarSlet
  4. Kæmpe eller ja almindelig stenbræk. En super smuk staude, der er grøn (bladene) hele året, derfor er den god i haven eller forhaven, så den ikke ser alt for afpillet ud.

    Skøn blog du har her, jeg er da straks med som fast læser.

    Kh Sine

    SvarSlet
  5. Tak Sine og velkommen til:-)
    Ved du så om man kan dele planten op og sprede den? For lige nu huserer den bare i et hjørne af haven. Kunne være fin andre steder også.
    Kh Ulla

    SvarSlet