torsdag den 21. januar 2010

Klip klap vest i en fart..

Når nu jeg ikke er hurtig på pindende og når nu jeg så gerne vil have en varm vest til denne isvinter, så må jeg være hurtig med saks og stof.. Hurtigere end Tim Christensen kunne nå, at synge 1½ sang havde jeg en dejlig varm én af slagsen. Jeg ved godt jeg ikke har opfundet den dybe tallerken her, den findes ude i handlen, men helt ærlig, gider da ikke bruge penge på mønster når det nu er så let..alle kan være med!

En hurtig how-to-do kommer her:

1: Kogt uld, ca. 90x140 svinges om gine (eller dig selv, måske kan det være du lige skal bede sidekammeraten om hjælp her til markering af ærmehul..) Markér ærmehul.
2: Klip ærmehul og hvis du vil have indsnit på ryggen, markér så disse med knappenåle og sy dem. Jeg har valgt, at de skal være synlige og har klippet dem op, så de står med rå kant.

3: Sving om krop og sæt fast med evt. kiltnål.

4: Du er nu finito og fryser ikke mere.
Så hurtigt kan det gøres. Man kan så efterfølgende klippe den rå kant til i ønsket facon, f.eks. buet, så får man mere hen af en sjalskrave. Jeg overvejer at gøre den lidt mere rå, med noget flettet skindsnøre i siden som bindebånd. Nu skal jeg lige gå lidt med den og fornemmeom den skal klippes til, så overfaldet ike er så stort. Men lige nu er den dejlig varm og når op omkring halsen.
Jeg overvejede også at skulle brodere på den og kiggede i de gamle Håndarbejdsblade jeg har arvet (reddet fra storskrald er vel mere sandheden) af min mor. Og faldt også over flere lækkerier, dog ikke til denne vest, synes ikke den er så folklore-retro-agtig, at den skal broderes.
Faldt så også over flere RÆDSLER fra 90érne..Altså helt seriøst, var vi virkelig grimme for bare 13-14 år siden???? Og oh-gru hvis det nogensinde bliver hipt igen...

Jeg var i 9. eller 10. klasse i praktik hos min ungdomsskole-sylærer´s (Charline Skovgaard Voigt, hun styre stadig:-)) stylist bureau og der skulle vi lave optagelser med Maibritt (hende på billedet.) Kan huske hun blev spået STOR succes fordi hun ligner/lignede Linda Evangalista så meget...bare en lille anekdote;-)

Nå men, hvad venter du på. Klip så den vest!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar