søndag den 10. januar 2010

Billedreportage

Først en fotodokumentation af min allerførste hjemmelavede kransekage...lidt rustik i udtrykket måske, men den smagte altså godt. Jeg kan normalt ikke lide kransekage, men denne i små mængder=mums. (De andre spiste store mængder, hvilket jeg tager som et thumbs up:-))

Jeg blev færdig med denne engang i sommers og lagde den så i glemmebogen, ikke fordi jeg var utilfreds, bare fordi det var sommer og derfor ikke særlig brugbar. Nu er det jo pishamrende koldt og den er et HIT!!! Overvejer at hækle en olivengrøn kant..bare for lige at pifte den op. eller nogle fede knapper..

Mit igangværende stikketøj er denne, Livsstykke fra geilsk, det går langsomt men fremad. Mine hænder gør vrøvl efter noget tid, men jeg vil have den færdig. Kan virkelig se, at jeg strikker ujævnt, men håber noget af det kan dampes væk. Og øvelse gør vel mester..en dag. Har mange drømme projekter.

Min juleaftens-nederdel. Sad og gjorde den færdig d. 24.12. En ellers neutral grå uld flannel, med et lille farve indslag. Må sige, at jeg er en sucker for sådan en uldvare. Total klassisk og jeg tænker straks England og ladylike, men et lille skævt indslag må der også gerne være. For jeg er hverken særlig engelsk eller ladylike. Mere hen af Køgebondsk og jævnt kedelig. Billedet nedenunder viser det fine foer. Ved godt andre ikke ser foeret, MEN jeg synes bare, at det er super vigtigt med et flot foer og ikke nødvendigvis et tone-i-tone foer. Dette er fra en tur til New York. (Og jeg ved godt, den er krøllet, men den bliver brugt en del, hi hi.)

Herunder er der smugkig i min weekend taske, som jeg lavede i efteråret. Igen et ikke- matchende foer. Det er ren bomuld og ganske fint synes jeg.
Herunder selve tasken. Håber den inspirerer kæresten til at invitere på weekend i f.eks. Paris...åhh ja, det kunne være dejligt. Den siger da, Tag mig med til Paris, gør den ikke??

Her er lidt hjemmegjortemuffins i filt. Min mor ønskede sig en brødkurv i julegave og den så så tom ud ( der kom lidt flerei end disse)...lillemanden synes de er fantastiske at lege med, så han skal også have et parti hjemme"bagt".











2 kommentarer:

  1. Den taske SKRIGER på café au lait'er! :)

    Den er SÅ fin. Og det der med detaljerne som ingen andre ser, gør de måske lidt alligevel, for klæder skaber jo folk og når man selv ved, hvor ekstra-lækker ens tøj er, så tror jeg man stråler lidt ekstra. Gjorde du garanteret også i den nederdel, ikke?

    SvarSlet
  2. Tak:-) Og det håber jeg da, altså at jeg strålede lidt mere...hi hi. Detaljer ER bare super vigtige, synlige eller ej.

    SvarSlet